Priporočamo:

Preložitev davčnih obračunov

Vlada je na dopisni seji sprejela predlog zakona o interventnih ukrepih na javnofinančnem področju, s katerim se bo administrativno razbremenilo podjetnike in podjetja v času, ko se soočajo s posledicami epidemije novega koronavirusa. Med drugim se podaljšujejo roki za predložitev davčnih obračunov in omogoča odlog plačila davkov.

Namesto do 31. marca bodo morali zavezanci davčne obračune akontacije dohodnine od dohodka iz dejavnosti in davčne obračune davka od dohodkov pravnih oseb za lani oddati najpozneje do 31. maja. Na konec maja je prestavljen tudi rok za oddajo letnih poročil za leto 2019 Agenciji RS za javnopravne evidence in storitve.

Zavezanci bodo lahko zaradi izgube sposobnosti pridobivanja prihodkov zaradi epidemije virusa zaprosili za dovoljenje za odlog plačila davka za čas do dveh let oz. za plačilo davka v največ 24 mesečnih obrokih v dveh letih. Odlog plačila davka je sicer možen že zdaj, vendar bodo pogoji za uveljavitev te možnosti po novem blažji in bolj enostavni.

Vlada predlaga tudi zamik skrajnega roka za sestavo informativnega izračuna dohodnine za leto 2019, in sicer na najpozneje 30. junija. Doslej je morala Finančna uprava RS zavezancem, za katere je imela podatke, informativne izračune dohodnine odposlati najpozneje do konca maja. Zavezanci, ki informativnega izračuna dohodnine ne bodo prejeli do 15. julija, bodo zato morali napoved za odmero dohodnine sami vložiti najpozneje do 31. avgusta.

Predlog interventnega zakona sega tudi na področje državnega proračuna. Da bo vlada lahko zagotovila dodatna sredstva za nujne ukrepe, povezane z epidemijo, bo lahko za čas do sprejema rebalansa zadržala izvrševanje posameznih proračunskih izdatkov, ki ne predstavljajo zakonsko določenih nalog.

Poleg tega se na novo določa rok, v katerem mora vlada državnemu zboru predložiti rebalans državnega proračuna - to mora storiti najkasneje v 90 dneh po prenehanju izrednih razmer, ki jih je povzročila epidemija novega koronavirusa. Vanj bo vključila tudi vse izdatke, povezane z epidemijo.

Za nemoteno izvajanje ukrepov, vezanih na epidemijo, bo treba v zelo kratkih rokih zagotavljati zadosten obseg sredstev. Ker tega ob pripravi proračuna države ni bilo mogoče načrtovati, se vladi za obdobje trajanja epidemije daje večja pooblastila za prerazporejanje v okviru sprejetega proračuna, je še razvidno iz predloga zakona, ki ga vlada pošilja v DZ v sprejem po nujnem postopku.

Vir: Tax-Fin-Lex novice

Ne spreglejte

Kontakt

e-Mail novice

Naročam e-mail sporočila s koristnimi vsebinami podjetja Saldo plus d.o.o.

Vprašaj strokovnjaka

  • Ali ukrepi izvajanja promocije zdravja na delovnem mestu predstavljajo davčno priznan odhodek po ZDDPO-2? Davčna obravnava odhodkov za promocijo zdravja je odvisna od presoje vsebine odhodkov v vsakem posameznem primeru. Pod pogojem, da so ukrepi promocije zdravja vključeni v izjavo o varnosti z oceno tveganja, se odhodki, nastali na tej osnovi, lahko obravnavajo kot davčno priznani odhodki ob upoštevanju omejitev iz 29. člena v povezavi z 12. členom ZDDPO-2. Odhodki delodajalca iz naslova izvajanja promocije zdravja, ki ne upoštevajo zgoraj navedenih omejitev, se ne štejejo za davčno priznane odhodke, razen v primeru stroškov za zagotavljanje bonitet in drugih izplačil v zvezi z zaposlitvijo, če so obdavčeni z dohodnino.
Arhiv >

Postavi vprašanje

Izjava stranke

  • "Z vami smo že celih 23 let, to je od začetka delovanja našega podjetja.
    Kljub mnogim "mamljivim" ponudbam, vaših konkurenčnih podjetij, nismo zamenjali računovodskega servisa,
    ker vaše podjetje ni samo to, ampak ste poleg strokovnosti, ažurnosti in natančnosti, tudi svetovalci v pomembnih
    odločitvah".
    Stojan Golobič, Golobič d.o.o. Arhiv >