Priporočamo:

Inšpekcijski nadzor

 

Finančna uprava RS pri oddaji obračunov za leto 2014 poziva k ustrezni davčni obravnavi nakupov blaga in storitev, ki niso povezani z opravljanjem dejavnosti. Samoprijavo za pretekla leta je mogoče vložiti le do začetka davčno inšpekcijskega nadzora.

Finančna uprava Republike Slovenije z namenom povečanja prostovoljnega izpolnjevanja davčnih obveznosti izvaja različne ukrepe in aktivnosti pri posameznih skupinah zavezancev glede na zaznana davčna tveganja.

Na podlagi 39. člena Zakona o davčnem postopku, ki predpisuje obvezno dajanje podatkov, so od izbranih dobaviteljev, ki prodajajo takšne vrste blaga in storitve, ki so pretežno namenjene za zasebne namene (oblačila, obutev, zabavna elektronika, potovanja…), pridobili podatke o opravljenih nakupih v njihovih maloprodajnih enotah po Sloveniji. Podatki se nanašajo na davčne zavezance - pravne osebe in fizične osebe z dejavnostjo, ki so v obdobju od 1. 1. 2013 do 31. 12. 2014 kupovali določene vrste blaga ali storitve, za katere obstaja velika verjetnost, da niso v zvezi z opravljanjem dejavnosti. Od večjih dobaviteljev so prejeli podatke, ki so jih analizirali in ugotovili, da so poslovni subjekti nabavljali oblačila, obutev, luksuzne izdelke priznanih blagovnih znamk (zlatnina, ure, torbice), turistične aranžmaje in podobno, kar lahko predstavlja neupravičeno zniževanje davčne osnove, neupravičen odbitek DDV-ja ali osnovo za obračun dohodnine.

Zavezancem, ki so v preteklih letih kupovali blago in storitve za neposlovne namene in pri tem ravnali v nasprotju z veljavno zakonodajo (Zakon o dohodnini, Zakon o davku od dohodkov pravnih oseb, ZDDV) predlagajo, da vložijo samoprijavo, ki je možna le do začetka davčno inšpekcijskega nadzora, oziroma da morebitne nakupe še pred oddajo obračunov in napovedi za leto 2014 ustrezno davčno obravnavajo. Finančna uprava bo posamezne zavezance in računovodske servise opozorila na možne nepravilnosti tudi z dopisi.

Z obveščanjem davčnih zavezancev, za katere menijo, da jih velika večina plačuje davke skladno s predpisi, želijo zagotoviti, da bi vsi zavezanci za davek pravilno in v roku izpolnjevali svoje davčne obveznosti. Glede na to, da v veliki večini majhnih in mikro podjetij davčno-računovodske storitve opravljajo računovodski servisi, se s tem obvestilom obračajo tudi na njih, v smislu, da zagotovijo pravilno davčno obravnavo prej navedenih odhodkov pri svojih strankah.

Obvestilo je napisano v smislu 3. odst. 7. člena Zakona o davčnem postopku, na podlagi katerega davčni organ obvešča zavezance za davek in širšo javnost o svojih ukrepih, če tako zagotovi večje varstvo pravic strank in javne koristi.

Ena izmed temeljnih nalog Finančne uprave Republike Slovenije je opravljanje finančnega nadzora. Finančni nadzor je izvajanje splošnih in posameznih ukrepov finančne uprave zaradi nadzora nad zakonitostjo, pravilnostjo in pravočasnostjo izvajanja predpisov, za nadzor nad izvajanjem katerih je pristojna finančna uprava.

Finančni inšpekcijski nadzor je del finančnega nadzora, ki obsega nadzor nad izvajanjem oziroma upoštevanjem zakonov o obdavčenju in Zakona o davčnem postopku in predpisov EU. Opravlja se tako v korist kot v breme zavezanca za davek. Nanašati se mora predvsem na tista dejstva in okoliščine, ki lahko vplivajo na povečanje ali zmanjšanje obveznosti, ali ki vplivajo na prenos obveznosti med obdobji.

Izvršujejo ga inšpektorji kot uradne osebe s posebnimi pooblastili po Zakonu o finančni upravi na celotnem območju Republike Slovenije.


Vir: Finančna uprava RS

Ne spreglejte

Kontakt

e-Mail novice

Naročam e-mail sporočila s koristnimi vsebinami podjetja Saldo plus d.o.o.

Vprašaj strokovnjaka

  • Kaj je namen skeniranja dokumentov? Sam namen skeniranja je arhiviranje prejetih dokumentov v računalniški spomin, kar strankam in nam omogoča

    - hiter dostop do arhivskih dokumentov, iz katerih je takoj razviden namen
    - stranke lahko dokumente hranijo pri sebi
    - odpade nepotrebno kopiranje
    - zanesljiv arhiv in bazo dokumentov na enem mestu.
Arhiv >

Postavi vprašanje

Izjava stranke

  • S podjetjem Saldo plus sodelujemo praktično od nastanka našega podjetja, torej že več kot petnajst let! V tem obdobju je Saldoplus vedno uspešno sledil naši intenzivni rasti in se prilagajal našim vedno večjim zahtevam.Kot laikom s področja računovodstva je za nas zelo pomembno da se Saldo plus vedno dosledno zavzema za poslovanje znotraj zakonskih okvirov in dobrih praks. V vsakem poslovanju seveda prihaja tudi do težav in cenimo da je Saldoplus v takih situacijah vedno odziven in aktivno pomaga pri reševanju problemov, ne glede na to kdo jih je dejansko povzročil. Naj še dodam da Saldoplus za nas velikokrat ni samo računovodski servis, ampak nastopa tudi v vlogi finančnega in včasih celo pravnega svetovalca. Zvone Duplančič, Euro plus d.o.o. Arhiv >